TechnologieCloud SolutionsOneDrive voor Bedrijven

OneDrive voor bedrijven is een online locatie waar je jouw werkbestanden kunt opslaan, synchroniseren en delen. Als onderdeel van Office 365 kun je met OneDrive voor Bedrijven jouw bestanden vanaf elke locatie bijwerken en delen en samen met anderen tegelijk aan Office-documenten werken.

OneDrive vs. OneDrive for Business

OneDrive voor bedrijven (of OneDrive for Business) is iets anders dan de persoonlijke OneDrive wat je mogelijk al gebruikt voor het opslaan van documenten en andere inhoud in de cloud. Hieronder de verschillen.

OneDrive (personal)

OneDrive is gratis, persoonlijke onlineopslag die je bij een Microsoft-account of een Outlook.com-account krijgt. Gebruik OneDrive om documenten, foto’s en andere bestanden in de cloud op te slaan, te delen met vrienden en zelfs om samen aan de inhoud te werken. Je kunt zelf bepalen hoe je OneDrive wilt gebruiken.

OneDrive voor bedrijven

OneDrive voor bedrijven is onlineopslag die is bestemd voor zakelijke doeleinden. Jouw OneDrive voor bedrijven wordt beheerd door jouw organisatie. Hiermee kunt je werkdocumenten delen en er samen met collega’s aan werken. Beheerders van siteverzamelingen in jouw organisatie bepalen wat je in de bibliotheek kunt doen.

Werkdocumenten en gerelateerde bestanden opslaan

onedrive-technologie

Als je Office 365 gebruikt, krijg je 1 TB ruimte in de cloud voor OneDrive voor bedrijven. Als de OneDrive for Business -bibliotheek wordt gehost op een SharePoint-server in jouw organisatie, bepalen de beheerders van de organisatie hoeveel opslagruimte er beschikbaar is.

Alle bestanden die je opslaat in OneDrive voor bedrijven, zijn privé, tenzij je besluit deze te delen. Je kunt eenvoudig een bestand delen met iedereen in jouw organisatie door dit bijvoorbeeld in de map Gedeeld met iedereen te plaatsen. Je kunt ook bestanden delen met door jou opgegeven collega’s zodat jullie samen aan projecten kunt werken. Als je bent aangemeld bij Office 365, kun je mogelijk een bestand zelfs delen met partners buiten jouw organisatie, afhankelijk van wat uw bedrijf toestaat.

Wil je meer weten over in welke situatie je Onedrive for Business gebruikt en wanneer SharePoint? Lees dan ook de blogpost SharePoint vs. Onedrive. Of bekijk het webinar digitaal samenwerken met OneDrive, SharePoint en Teams via onderstaande button.

Webinar on demand: digitaal samenwerken

Neem contact met ons op

  • Heiko Wijtenburg

    Account Manager

    Plan een meeting

        • LinkedIn
        • Mail
        • Telefoon
      085 – 487 52 21
      heikow@delta-n.nl
      Connect met Heiko
      invisible box